The road

30 Nov

Som titeln säger så handlar detta inlägg om boken ”The Road”.

Boken läser jag under engelsktimmarna just nu. Hittils har jag inte läst så mycket men än så länge  handlar den om en far och en son som vandrar mot söder. Dessa huvudkaraktärer har inte blivit givna namn, så man följer de som ”fadern och sonen” i berättelsen.

Landskapen de vandrar förbi är alla totalt ruinerade, och det är delvis därför dessa personer lämnat sina hem och vandrar istället. Jag tycker att dialogerna i den här romanen är ganska mystiska, eftersom barnets frågor och pappans svar är olika. När pojken frågar sin far om något, så svarar fadern inte avvaktande och ofarligt som andra föräldrar.

Av den här boken har jag större förväntningar, så jag hoppas den är bra. Det är ett ganska intressant ämne och ett stort äventyr, dessutom får man själv uppleva lite mer genom att läsa berättelsen.

Kommentera

