En känsla

17 Dec

Under tiden jag läste boken kände jag mig sorgsen, rörd, nyfiken och spänning var en känsla som jag också kände.

Jag tänkte att jag måste läsa ut boken, annars kommer jag inte kunna släppa det, för jag var ledsen och ville veta vad som skulle hända. Jag ville veta vad som skulle hända annars kunde inte min hjäna fokusera på annat. Jag tänkte hela tiden  Blir det bra eller inte?

Därför läste jag ut hela boken på en dag. Det var alltså en blandning av känslor – oro, sorg, spänning och samtidigt en känsla av nyfikenhet, över tt få veta hur berättelsen kommer att sluta. Jag blev påverkad av karaktärernas känslor, så när en av de var i fara eller var ledsen, så var jag också rädd.

Boken är allstå känslomässig, och väcker tankar och känslor under läsningen.

3 svar to “En känsla”

  1. sofieohlsson december 17, 2009 den 10:26 e m #

    Förstår precis hur du menar med att man ville läsa mer och mer. Boken är verkligen underbar!
    Håller även med om dina tankar och känslor kring hur man känner sig tagen av händelserna, trots att man bor och lever på ett helt annat sätt. Jättebra förklarat!

  2. dennisskoric januari 10, 2010 den 3:32 e m #

    Håller helt och hållet med dig, den griper verkligen tag i en!

  3. Pedofilip januari 14, 2010 den 6:42 e m #

    Det är nog många som känner som du om denna boken! Man blir verkligen gripen av den. Bra att du kan sätta dig in i karaktärerna.

    Gillar den japanska utformningen av din blogg btw!

Kommentera

